.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حضور فعالان آی تی استان ؛
نخستین استارتاپ اسپارک مازندران در ساری برگزار شد+ تصاویر
شمال نیوز: این رویداد با حضور مدیران دستگاه های اجرائی و جمع کثیری از اساتید، نخبگان، دانشجویان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بهمراه مدیران شرکت های دانش بنیان استان با هدف ...

به گزارش شمال نیوز، نخستین رویداد استارتاپ اسپارک ساری به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، مرکز رشد فناوری اطلاعات در صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و سازمان اطلاعات و آمار شهرداری ساری با حضور بیش از 300 نفر از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بکار خود خاتمه داد. بر اساس برنامه تنظیم شده رویداد استارتاپ اسپارک در آخرین یکشنبه پایان هرماه با معرفی یک کارآفرین و یک سمینار آموزشی تا رسیدن به نتیجه مطلوب به کار خود ادامه خواهد داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، در بخشی از سخنان خود در این رویداد با بر شمردن زیرساخت ها و توانمندی های حال حاضر استان و سیاست ها و دیدگاه دولت و نقش حمایتی آن در این حوزه، زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی مناسب و جمع شدن سرمایه گذاران، صاحبان علم و دانش و ایده با یکدیگر و بهره گیری از حمایتهای سیاست گذاران دولتی را ضامن توسعه کسب و کار در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان دانست.

یدالله طهماسی با بیان اینکه زیرساختهای ارتباطات استان در کشور رتبه دوم بعد از تهران را دارد گفت: در استان بیش از 6000 کیلومتر شبکه فیبر نوری نصب شده است و ضریب نفوذ اینترنت استان نیز 102 درصد است.

وی با اشاره به اینکه حدود 13 درصد از دانشجویان دانشگاههای استان در رشته های IT و یا مرتبط به آن در حال تحصیل می باشند افزود: یکی از مشکلات امروز ما در بحث محتوا است و علاقمندان می توانند در این زمینه فعالیت کنند.

در ادامه این جلسه معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: این رویداد با حضور مدیران دستگاه های اجرائی و جمع کثیری از اساتید، نخبگان، دانشجویان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بهمراه مدیران شرکت های دانش بنیان استان با هدف تکمیل فرایند طرح شتاب‌دهی کارآفرینی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مازندران، با فراهم آوردن زمینه مناسب برای بکارگیری حداکثر توان بخش خصوصی و استفاده از پتانسیل نخبگان و استعدادهای برتر برگزار گردید.

محمد محمدزاده ادامه داد: از محورهای اصلی این رویداد که برای نخستین بار در استان مازندران برگزار می شود، انتقال تجربیات کارآفرینان و آموزش کارآفرینی مبتنی بر ظرفیت بالقوه استان در حوزه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات بعنوان تأمین کننده نیاز و زیرساختهای لازم توسعه صنعت گردشگری، کشاورزی و صنایع دستی تعیین شده است.

وی همچنین یکی از مزیت های شرکت در چنین رویدادی را توسعه و تقویت شبکه اجتماعی دانست و اذعان کرد: امروزه سرمایه اجتماعی، سرمایه¬ای پنهان و بسیار مهم است و یکی از عوامل موفقیت کارآفرینان در دنیا سرمایه اجتماعی عظیم آنهاست.

در ادامه این رویداد ناصر غانم زاده مربی و مشاور بین المللی کارآفرینی بعنوان سخنران کلیدی مباحثی را در مورد استارتاپ بیان کرد که مورد توجه کلیه حاضرین در جلسه قرار گرفت.

 

 

.

.

.

.

.

.

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.181 seconds.